Вивчаємо творчість Олександра Олеся

Вивчаємо творчість Олександра Олеся 27.04.- 7.05.2020


 І. Біографія Олександра Олеся

1.    Переглянь відео https://www.youtube.com/watch?v=duo_sJA0IZw


2.    Склади хронологічну таблицю біографії за матеріалом підручника або за матеріалами http://lib.zt.ua/ua/outstanding/node/6443

3.     Опрацюй матеріал підручника на сторінках 240-248


ІІ. Поезія  «З журбою радість обнялась…»
1.    Прослухай поезію https://www.youtube.com/watch?v=qPY8vTaGfpI


2.    Прочитай поезію за підручником або за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1488

3.    Теорія літератури. Вивчи визначення

Символізм –   Символізм (symbolisme (фр.) - розпізнавальна прикмета, знак) - мистецька течія, принципом якої є художнє відтворення сутності ідей та предметів, які перебувають за межею чуттєвого розуміння, з використанням символів. Сприймається символ як індивідуальне уявлення творця про світ. Ознаками символізму є культ заборонених і екзотичних тем; підміна понять, думок символами (відповідними знаками), які носять прихований смисл ("молодість" символісти замінюють словом "ранок", "смерть" - "ніч"); естетство - недооцінка змісту й надмірне захоплення поетичною витонченою формою; протест проти консервативної суспільної моралі; велика увага до усього позасвідомого, що має за мету вирватися за межі повсякденного. Сутність цього напряму полягає в спробі символізувати матеріальні, зовнішні прояви світу і в такий спосіб спробувати пізнати його внутрішній зміст. Визначальні риси символізму: - войовничий бунт проти надто консервативної і регламентованої суспільної моралі; - підкреслене естетство (захоплення витонченою поетичною формою і недооцінка змісту); - культ екзотичних і заборонених тем, хвороблива увага до позасвідомого, садо-мазохістських виявів тощо; - спроби вирватися за рамки повсякденного, прив'язаного до матеріальності буття, зазирнути до «світу в собі». В українську літературу символізм прийшов через австро-німецьку та польську літератури. Засновницею цього стилю у вітчизняному письменстві стала Ольга Кобилянська. Серед помітних українських символістів можна назвати П. Карманського, В. Пачовського, Б. Лепкого, М. Яцківа, Д. Загула, Я. Савченка, О. Слісаренка, Т. Осьмачку (у ранній поезії), М. Євшана, М. Сріблянського, Г. Чупринку. Водночас слід наголосити, що український символізм міцно переплетений з неоромантизмом, практично неможливо визначити, який з двох стилів домінує у тому чи іншому творі. (Джерело: https://ukrclassic.com.ua/katalog/teoriya-literaturi/3226-simvolizm Бібліотека української літератури © ukrclassic.com.ua

Запиши основне
Літературний рід:
Жанр:
Вид лірики:
Провідні мотиви:
Літературний напрям, стиль, течія:

(Сфотографуй і надішли фото на вказану адресу)


ІІІ. Поезія «Чари ночі»
1.     Переглянь та уважно прослухай пісню «Чари ночі» https://www.youtube.com/watch?v=DRXZelejdpQ

2.     Текст поезії https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=848 Прочитай та попрацюй із змістом

3.     Склади паспорт твору, заповнивши таблицю
Автор

Назва твору

Літературний рід

Тема

Ідея

Вид лірики

Віршовий розмір

Художні засоби

Провідні мотиви

4.     Вивчи поезію напам’ять

(Сфотографуй і надішли фото на вказану адресу)


ІV. Поезія «О слово рідне! Орле скутий»
1.    Прослухай поезію https://www.youtube.com/watch?v=g3bTlLbrdrc

Громадська лірика — це особиста позиція поета в суспільстві, його переконання, ідеали, ставлення до рідної мови, національної культури, історії, іншими словами — сила, привабливість, правдивість і цінність його поетичного слова для сучасних і наступних поколінь. До громадської лірики належить вірш О. Олеся «О слово рідне! Орле скутий!..».

2.    Виразно прочитай вірш

3.    Розглянь аналіз поезії, визнач і запиши в зошит художні засоби твору

(Сфотографуй і надішли фото на вказану адресу)


V. Драматичний етюд «По дорозі в казку»



2. Запиши в зошит. Вивчи визначення з теорії літератури
Драматичний етюд (фр. etude — вивчення, нарис) — невеликий, як правило, одноактний віршовий чи прозовий драматичний твір, у якому представлено епізод чи фрагменти світу, а дійові особи зображуються лаконічно, пунктирно, стаючи образами-символами.

3.Склади порівняльну характеристику юнака і Юрби.
Порівняльна характеристика юнака і Юрби
Він
Юрба
Має мету, якої прагне досягти
Байдужа, пасивна
Не бажає жити в темряві, в лісі, в болоті: «Я вас поведу до світлої мети»
Звична до неволі, до існування в умовах, не гідних людини. Веде беззмістовне життя
Син кобзаря
Бездуховний знеособлений натовп
Сіє духовність і добро. Його кредо: «Згоріть в житті — єдине щастя»
Не спроможна до високих поривань навіть в ім'я майбутнього своїх дітей
Вірить у свою спроможність довести людей до Казки, дбає про їхнє щасливе майбутнє
Живе сьогочасними меркантильними інтересами
Уособлення людини, яка заради мрії, досягнення мети здатна стерпіти будь-які випробування
Уособлення людей морально і духовно сліпих

1.     Склади паспорт твору. За необхідності скористайся матеріалами за посиланням https://dovidka.biz.ua/po-dorozi-v-kazku-analiz-problematyka/

2.    Встанови відповідність




Переглянь спектакль https://www.youtube.com/watch?v=qurV_-tShqY


(Виконані завдання сфотографуй і фото надішли вчителю)




Немає коментарів:

Дописати коментар