УЗАГАЛЬНЮЄМО вивчене
Контрольна робота 18.05.2020
У робочий зошит виконай завдання
І рівень (Правильна відповідь 0,5 б.)
ІІ рівень
1.
Запишіть
речення, розставте розділові знаки, укажіть у дужках, якими є речення (цифрою) (3б.)
1)
Складне
речення з різними видами зв’язку;
2)
Складнопідрядне
речення з кількома підрядними
Раптом порушуючи
цю тишу лунає крик сойки різкий і неприємний а потім бачиш і її поміж верхів
дерев пишна бурувато-червона з червонястим чубчиком на голові сойка летіла на
короткуватих крилах а за нею повторюючи маршрут між сосен і дубів минула друга
сойка. ( )
Ураз усе покращало
біля мене і ясени з блакитними тінями й
зеленим шумом і нагорблена клуня з чотирма вітрами і скрипливі ворота од яких піде в щось гарне моя дорога і
маківки що бринять і бринять на городі і навіть ледачі
гарбузи що повдягали різнобарвні
сорочки та й лежачи вихваляються ними
2.
Накресліть
схему речення (1б.)
З'ївши вареника, я
падаю в натоптані снігом санки, дядько Себастьян умощується на передку, і ось
уже кінь виносить нас у широкий засніжений світ, де в паморозі срібно туманіють
верби, де вітряки остуджують сонце, а річка погойдує переспілі китиці отого
очерету, в якому й досі живуть чиїсь сумні голоси.
3.
Виконайте
синтаксичний розбір речення (3б.)
Робота цих дівчат Тоню найбільше приваблює, тканини їхні,
що ллються барвистими водоспадами із верстатів, їй часто ввижаються, і якщо цей
чабанський степ справді буде колись розорано і рис тут посіють, то, може, й
сама вона теж опиниться в місті з дівчатами на текстильному...
Повторення 25.05.,
28.05.2020
1. Переглянь
та повтори теоретичний матеріал, який вивчили впродовж навчального року за підручником
2. Виконай
тестові завдання
1. Виділене слово є сполучником у реченні
А) Щасливий, ХТО сни має милі.
Б)
СКІЛЬКИ голів, стільки й умів.
В) Виспівує та щебече, ПОКИ місяць
зійде.
Г) Немає такого дерева, ЩОБ на нього
птиці не сідали.
Д) Нещасна нація, КОТРА не вміє цінувати
свої таланти.
А) ХОЧА була північ, спати не хотілося.
Б)
ДЕ кров текла козацька, трава зеленіє.
Д)
КУДИ серце летить, туди й око глядить.
Г)
ДЕ Є страждання, там нема краси.
Д)
ЗВІДКИ ласка, звідти й казка.
А) Та не злічить віків, ЩО встигли вже
пройти.
Б) Добре тому ковалеві, ЩО на обидві
руки кує.
В) Не писав я до тебе в останні два дні через те, ЩО
був у дорозі.
Г) О, як потрібно вміти дорожити безцінним спадком, ЩО
дали віки.
Д) Беруть на кпини молоді міста прапращурів, ЩО
вийшли з неоліту.
4. Сполучне слово приєднує підрядну частину до головної в
реченні
А) Не знав, що любов може розтопити найчерствіше серце.
Б) Минуле було прожите для того, щоб ствердити
майбутнє.
В) А наше діло — все це прополоти, аби хоч крихту
істини знайти.
Г) Доки людина не втратила здатності червоніти, вона
ще людина.
Д) Якщо вибирати між красою і правдою, я вибираю
красу.
5. Сполучне слово приєднує підрядну частину до головної в
реченні
А) Коли в похід виходила батава, її піснями плакала
Полтава.
Б) Як не буде птахів, то й людське серце стане
черствим.
В) Якби мені, мамо, намисто, то пішла б я завтра у
місто.
Г) Я воскрес, щоб із вами жити під шаленством весняних
злив.
Д) Твій дух не став приниженим і плоским, хоч слала
доля чорні килими.
6. Сполучне слово приєднує підрядну частину до головної в
реченні
А) Ця подорож неждана, як грім на сніжній рівнині.
Б) А може, то така правда, як на вербі груші.
В) Темрява прозора, як буває перед сходом місяця.
Г) Як нема чого їсти, то й святий збунтує.
Д) Розкажи мені, зоре, як правильно жити.
7. Складне речення з підрядним означальним утвориться,
якщо серед варіантів продовження речення Стали спускатися в темний яр...
вибрати
А) А коли почало сходити золоте сонце.
Б) хоч нас умовляли
цього не робити.
В) що давно обріс цікавими легендами.
Г) щоб сховатися від
пекучого сонця.
Д) аби до вечора повернутися додому.
8. Складнопідрядним з означальною частиною є речення
А) І де в світі тая сила, щоб в бігу його спинила.
Б) Море так бадьоро хлюпає, що аж слухати любо.
В) Так літував Іван у полонині, аж доки вона не
спустіла.
В) Благословен, чий труд прекрасний життя здіймає із
руїн.
В) Де літо маки стеле килимами, дитя в городі ходить
коло мами.
9.
Складнопідрядним з
означальною частиною є речення
А) Якби оті проміння золоті у струни чарами якими
обернути, я б з них зробила золотую арфу.
Б) Смереки так тісно збилися, що важко було проходити
між їхніми шершавими пнями.
В) А там, де сонце торкнулося вершечків дерев, листя
спалахнуло золото-зеленим вогнем і стало прозорим.
Г) Ми знали велике озеро, де щороку гуси восени
спинялися й тижнів зо два, а то й більше.
Д) Вночі, коли вся природа спить, поринувши у темряву
й знемогу, людина вміє освітить свою домівку і свою дорогу.
10.
Складне речення з
підрядним з’ясувальним утвориться, якщо сереї ріантів продовження речення Мабуть,
почну писати ... вибрати
А) коли настане слушна мить. Б) якщо наполягатимуть
друзі.
В) як велить чисте сумління. Г) про що мовчить
більшість.
Д) хоча на творчість немає часу.
11.
Складнопідрядним зі
з’ясувальною частиною є речення
А) Література, яка мала Тичину й Довженка, не має
права здрібніти
Б) Спинюсь я і довго буду слухать, як бродить серпень
по землі моїй.
В) І як за сонцем повертає сонях, так довго вслід
чомусь дивились ми
Г) Хоча на історії дід і не знався, та все ж з ним
цікаво було побалакати
Д) Мирон бережно підступав до станції, де вже потяга
не було.
А) Дуже любив професор, коли перед Зеленими святами
дівчата приходили в плавні зілля збирати та квіти для вінків.
Б) На лисицю найвигідніше полювати взимку, коли земля
натяг-:- себе білу-білу та пухку-пухку ковдру.
В) Мій перший вірш написаний в окопі, на тій сипкій од
вибухів коли згубило зорі в гороскопі моє дитинство, вбите на війні.
Г) Повітря було настільки прозоре, що з табору видно
було чорне і пожарище на південному схилі.
Д) Ці місця стали дорогими для них уже тому, що тут
ходили їхні X. тут заліковували свої рани, звідси писали дівчатам листи.
13.
Складне речення з
підрядним обставинним способу дії утвориться, серед варіантів продовження
речення Так вийшло ... вибрати
А) оскільки клей наносили нерівномірно.
Б) хоч ніхто й не сподівався на перемогу.
В) бо створене власними руками дороге.
Г) що аж земля навколо здригається.
Д) як кожний з нас і планував.
А) Як парость виноградної лози, плекайте мову.
Б) Моєму серцю снишся ти, як морю сняться урагани.
В) Розливається кров і по жилах тече, ніби пахне вона
лободою.
Г) На рідні землі сіячі вертають, щоб сіяти святе своє
зерно.
Д) Зроби так, щоб серце моє солов’їне забуло очей тих
блакить.
15.
Складнопідрядним з
підрядною частиною способу дії є речення
А) Малі дерева схожі на дорослих, як діти на своїх
батьків.
Б) Серед великої тиші чулося тільки, як шелестіли
листочки.
В) Умій жити так, щоб у тебе з другом була єдність
духу, ідеалів.
Г) Я лиш інструмент, у якому плачуть сни мого народу.
Д) Люблю, коли хвилі юрбою шумують, ламаючи лід.
16.
Складне речення з
підрядним обставинним міри і ступеня утвориться, якщо серед варіантів
продовження речення Ударив грім ... вибрати
А) коли сонце заховалося за хмару.
Б) хоча негоди прогноз не обіцяв.
В) так що птахи вмить розлетілися.
Г) що аж шибки затряслися в домі.
Д) якого ой як чекали в таку посуху.
17.
Складнопідрядним з
підрядною частиною міри і ступеня є речення
А) Стара верба від старості зомліла, забула, що сказав
їй водяник.
Б) За все, що взяв від пирога життя, платити
доведеться по рахунку.
В) Лани зеленого збіжжя, що саме красувалося в той
час, дрімали тихої ночі.
Г) Цвіте липа так буйно й розкішно, що все місто
плаває в задумливому мареві.
Д) Ти ніяк не можеш зрозуміти, що без науки неможливий
розвиток суспільства.
18.
Складнопідрядним з
підрядною частиною міри і ступеня є речення
А) Я знову згадав ті хвилини, що душу п’янили мою.
Б) Міста ми бачили, де котиться з узбіч хвилястий
виноград.
В) Настав час, коли вечірній сутінок швидко западає в
нічний.
Г) І чим глибше за пагорби поринало сонце, тим нижчою
ставала заграва.
Д) Поки геній стоїть, витираючи сльози, метушлива
бездарність отари свої пасе.
19.
Складне речення з
підрядним обставинним порівняльним утвориться, якщо серед варіантів продовження
речення Сестра розповідала ... вибрати
А) як хвилюється в шторм море.
Б) ніби в нашому ставку живе сом.
В) ніби солов’їха в гаю щебетала.
Г) як краще готувати великодню паску.
Д)наче підручники видаватимуть завтра.
А) Дівчина, обсипана квітами, іде, немов пливе
лебедонька.
Б) І вже чув композитор, як народжується пісня.
В) Коли в людини є народ, тоді вона уже людина.
Г) Вода стояла на луках, скільки бачило око.
Д) Як не знаєш правди до кінця, то й не мудруй.
21.
Складнопідрядним з
підрядною порівняльною частиною є речення
А) Згадайте в поспіху вагона, в невідворотності
звикань, як рафаелівська Мадонна у вічі дивиться вікам!
Б) Як без раннього світання день не піде на полях, так
без першого навчання до наук закритий шлях.
В) Очі спостерігали, як подячно зітхає земля,
звільнена від бур’янів, глибоко зорана, розпушена.
Г) 3 дороги видно було, як вився в низині кривульками
глибокий Ті каламутний Прут.
Д) Ми держалися за руки, підняли догори голови та
слухали, як грають у цвіту бджоли.
22.
Складне речення з
підрядним обставинним місця утвориться, якщо частину де кує зозуля
поставити на місці пропуску в реченні
А) У гаю,..., свято весни вповні.
Б) Чекай мене біля ставу,....
В) У тих місцях пісні,..., ліризм посилюється.
Г) Виглядатиму тебе,....
Д) Вислів ... є двоскладним реченням.
23.
Складнопідрядним з підрядною
частиною місця є речення
А) Біля ставка, де ми прощалися, нам випало зустрітися
після довгої розлуки.
Б) А там, де береза витісняла сосну, усе залите було
бенгальським вогнем
В) Біля осокорів, де він зустрів свою долю, загримів
гарматний грім.
Г) А на тому місці, де стояла тінь, іскрило сонце
широкою плямою.
Д) Ти борися за луг зелений, де колись виглядав свою
милу.
24.
Складнопідрядним з
підрядною частиною місця є речення
А) Мені на сірому причалі, де стільки злизано слідів,
такого море намовчало в своїй одвертості сліпій.
Б) А крило моє травневе повертає до весни, де на
третім полустанку прокидається жасмин.
В) На старому забутому звалі, де одвічно сивів полин,
в чистій радості. в білій печалі кораблятами вишні пливли.
Г) Чи, може, це ввижається мені той несказанний
камертон природи, де зорі ясні і де тихі води?
Д) Я їду туди, де
мене чекає вільний степ, тихі задумливі озера, пісні на чумацьких дорогах і
сміх безтурботних селянок.
25.Складне речення з підрядним обставинним часу
утвориться, якщо частину коли випікають паску поставити на місці
пропуску в реченні
А) Я дуже люблю день,....
Б) Відчуття свята посилюється,....
В)Нагадай час,....
Г) Речення... неускладнене.
Д) Завжди збираємося того вечора,....
25.
Складнопідрядним з
підрядною частиною часу є речення
А) Добре, коли чоловік з характером, з переконанням і
хмелем неспокою.
Б) Які б то звуки розітнулись, коли б ви дивних струн
торкнулись!
В) Нас оточує воркування струмків, коли ми опиняємося
в долинці.
Г)Яке це щастя, коли стіл довгий і тісно за ним від
рідні.
Д) Навіщо мені весна, коли твої очі — проліски?
26.
Складнопідрядним з
підрядною частиною часу є речення
А) Як сьогодні пам’ятаю той день в інституті, коли
нам, новоспеченим учителям історії, давали призначення.
Б) У нас тільки в березні після хуртовини бувають оті
несподівано дивовижні дні, коли природа якимсь одним пристрасно-чародійним
завершенням поєднує небо й землю.
В) А як вечір срібними човнами пропливе між парами в
саду, над твоїми чистими думками зіркою щасливою зійду.
Г) Осіннє сонце, що надвечір спромоглося продерти
хмари, схилялося над обрієм і сіяло своє золотаве насіння у вогку землю.
Д) Благословенна будь та вічна мить, коли йому на
думку спала така ідея.
27.
Складне речення з
підрядним обставинним причини утвориться, якщо частину не можу писати
віршів поставити на місці пропуску в реченні
А) Коли наступає темна ніч ....
Б) адже Муза
від мене далеко.
В) у яких немає душі й ритму.
Г) Якщо немає натхнення ....
Д) хоч як мене не просіть.
28.
Складнопідрядним з
підрядною частиною причини є речення
А) Хоча була ще зима, але в газетах дедалі частіше
писали про підготовку до посівної.
Б) Коли я смуток свій на струни клала, з’явилась ціла
зграя красних мрій.
В) Вигострю, виточу зброю іскристу, скільки достане
снаги мені й хисту.
Г) На морі ставало темно, тому що з берега насувалася
важка чорна хмара.
Д) Дедалі важче знаходити квіти, мед яких обіцяє бути
цілющим.
29.
Складнопідрядним з
підрядною частиною причини є речення
А) Настрілявшись, поверталися ми щасливі, дарма що
промахів чимало в нас було.
Б) Після дощу вода в бухті скаламутніла, бо в неї з
острова нанесло намулу
В) Настане час, коли на кордонах люди сіятимуть хліб!
Г) Та не злічить віків, що встигли вже пройти.
Д) Наговорив стільки, що й у шапку не забереш.
30.
Складне речення з
підрядним обставинним мети утвориться, якщо ну повертаюся додому
поставити на місці пропуску в реченні
А) Як тільки велике свято ... .
Б) так що
готуйте, мамо, вечерю.
В) Коли тяжко на душі....
Г) аби розвіяти
сум і тривогу.
Д) бо рідна
кличе сторона.
31.
Складнопідрядним з
підрядною частиною мети є речення
А) Я Нептуну півкопи грошей в руку суну, аби на морі
шторм утих.
Б) Якби лелека голосом озвався, то грек, мабуть, не
дуже б здивувався
В) Я нічого не вартий, якщо не в спромозі комусь
допомогти.
Г) Якби я турбувався лиш про себе, вже б онімів давно
від самоти.
Д) Не стануть святами ніколи будні, хоч як би там не
мудрували тру
32.
Складнопідрядним з
підрядною частиною мети є речення
А) Досить бути любленим хоч би однією людиною, щоб
почувати щасливим.
Б) Дарма що стояло тихе, сонячне безвітря, листя
тріпотіло на деревах уздовж шляху.
В) Щовечора, як зіронька сходить, молодая дівчинонька
в садочок виходи
Г) Отже, уже не мертвий ліс, бо лебеді принесли на
своїх крилах весну життя!
Д) Пам’ять могла б убити нас, коли б людина не мала
рятівної властивості забувати.
33.
Складне речення з
підрядним обставинним умови утвориться, я серед варіантів продовження речення Поспієш
на обід ... вибрати
А) хоч і часу зовсім мало. Б) адже ще часу
доволі багато.
В) так що голодним не залишишся. Г) бо час трапези перенесли.
Д)коли вдосвіта виїдеш.
34.
Складнопідрядним з
підрядною частиною умови є речення
А) Людина в небезпеці, коли вона бездуховна.
Б) Не знаю, коли весна на крилах тепло принесе в наш
край
В) Багаття вимальовувало постаті людей, коли вогонь
розгорався ясніше.
Г) Найбільше люблю пору, коли збирають жнива й
співають пісень.
Д) Коли мене на фронт ти проводжала, пучок конвалій ти
мені дала.
35.
Складнопідрядним з підрядною
частиною умови є речення
А) І коли я по рідній стежинці в отчий дім повертаю
здаля, зустрічають мене чорнобривці і сміється батьківська земля.
Б) Якщо справді все описане для майбутнього фільму не
знадобиться, тоді краще першу частину кінокартини почнемо з пісні.
В) Уже золотогора золоторога, де полинами зацвіло,
кладе на огненні пороги своє сивіюче крило.
Г) День був душний, незважаючи на те що краплі
вчорашнього рясного дощу іскрилися на траві.
Д) Люблю я ті часи, як сонце вже встає і промінь свій
прозорий на села, на поля так вільно, ніжно ллє.
36.
Складне речення з
підрядним обставинним наслідку утвориться, якщо серед варіантів продовження
речення Густо ріс очерет ... вибрати
А) що на березі навпроти старого лісу.
Б) так що тяжко було крізь нього пробиратися.
В) що навесні ще був зовсім рідесенький.
Г) що аж не видно було великої річки.
Д) дарма що вода від берега давно відступила.
37.
Складнопідрядним з
підрядною частиною наслідку є речення
А) Так гарно тут, що шкода ступати по непорочній
сніговій білині.
Б) Клянусь боротись до загину так, як боролися батьки.
В) Грім розмахнувся — і вдарив так, що здригнулася
бджола.
Г) Погода стояла сонячна, так що шибки на вікнах
миготіли.
Д) Мені чогось сумно й боязно так, що аж серце моє
мре.
38.
Складнопідрядним з підрядною
частиною наслідку є речення
А) За високою
стрункою дзвіницею, що так поривається вгору, десь у білому підхмар’ї зникають
лебеді.
Б) Ота весняна золота бджілка вкинула в хату щось
таке, від чого білі стіни під низькою стелею всміхнулися.
В) Край неба на сході помітно світлішає, так що в
ньому вже можна розпізнати сіру пелену розірваних вітром хмар.
Г) Від маяка в море простягалася піщана коса, яка
закінчувалася довгою грядою підводного каміння.
Д) У зарості парку
вкралося озеро, що було притулком тиші й суму для декількох білих скульптур над
водою.
39. Складне
речення з підрядним обставинним допустовим утвориться, як серед варіантів
продовження речення У змаганнях ти обов’язково переможеш ...
вибрати
А) адже тренуєшся дні і ночі.
Б) якщо до мети йтимеш упевнено.
В) коли докладатимеш усіх зусиль.
Г) так що готуйся до чемпіонату.
Д) хай як не стараються твої суперники.
40 Складнопідрядним з підрядною допустовою частиною є
речення
А) Щоб перебудувати світ, треба бути сміливим і
сильним.
Б) Тепла ще не було, дарма що минуло декілька днів
березня.
В) Поки мати страву носила, батько став частувати
старостів.
Г) Посідаю саме те місце, яке мені визначила доля, і
не прагну краще
Д) Мабуть, тому що село біля річки близько, таке все
свіже, зелене
яскраве.
41.
Складнопідрядним з підрядною допустовою частиною є речення
А) Молоді чорняві скрипалі позакидали назад голови
так, що на них ледве держалися шапки.
Б) Хіба на Поділлі може народитися людина, яку б
обминула пісенна стихія, щира вдача?
В) Справжній письменник повинен прагнути до того, щоб
читачі глянули на себе, на свій народ його очима.
Г) Хоча земля ще й не висохла після дощу, проте
косарі, поспішаючи впоратися з урожаєм, уже таборилися.
Д) Як тільки вийдеш за поріг, лишивши рідний клас, немало
сонячних доріг тобі розкрилить час.
42. Установіть відповідність.
Підрядне речення Приклад
1. обставинне допустове А) Куди голова задумає, туди понесуть.
2. обставинне умови Б) Що темніша ніч, то яскравіш ній маяки.
3.
обставинне місця
В) Коли
терпінню приходить край} народ мов буря.
4.
обставинне міри і ступеня Г)
Не
бійся правди, хоч вона гірка
43. Установіть відповідність.
Підрядне речення Приклад
1. означальне А) Я сідаю на горбик зігрітий, щоб
ключі журавлині зустріти
2. з’ясувальне Б)
Народ, що не знає
своєї історії, є народом сліпців.
3. обставинне наслідку В) Дощ тут випав менший,
так що ледве прибив пил.
4. обставинне мети Г)Струни чекають, щоб пальці торкнулись до
них.
.
44. Установіть
відповідність.
Підрядне речення Приклад
1. обставинне часу А) Чим більший поет, тим глибша його
творчість.
2. обставинне причини Б) Як рясно квітує горобина, то добрий буде
урожай
вівса.
3. обставинне умови В) Стояли двоє посеред
весни там, де вербичка віття
нахилила.
4. обставинне міри і ступеня Г) Журяться квіти, що на
світанні скоро їх укриють сніги, білі
сніги.
(Відповіді сфотографуй та надішли вчителю)
Немає коментарів:
Дописати коментар