ПРОДОВЖУЄМО вивчення творчості Лесі Українки
09.04
06.04
Леся Українка «Слово, чому ти не твердая криця» Призначення поета і поезії, мужність ліричної героїні, автобіографічні мотиви в поезії
Леся Українка «Слово, чому ти не твердая криця» Призначення поета і поезії, мужність ліричної героїні, автобіографічні мотиви в поезії
2.
Скористайся
підручником. Опрацюй матеріал на сторінці 216
3. Аналіз поезії
Жанр: громадянська лірика.
Тема: звернення до слова, як до могутньої зброї в руках людини.
Ідея: уславлення міцної зброї, тобто слова, яке в умілих руках перетворюється на меч.
Тема: звернення до слова, як до могутньої зброї в руках людини.
Ідея: уславлення міцної зброї, тобто слова, яке в умілих руках перетворюється на меч.
Ліричний герой
звертається до слова, як до єдиного, що може її захистити, чим вона може
добитися справедливості.
Лірична героїня прагне удосконалити його
й передати «месникам дужим».
Художні засоби
– епітети: твердая (криця); гострий,
безжалісний (меч); вражі (голови); щира, гартована (мова);
(зброя) іскриста; невідомих (братів); месники (дужі); хворі (руки);
– метафори:
слово «зброя іскриста», «єдиная зброя», «меч на
катів», «щира, гартована мова»;
– присутні звернення до слова.
– присутні звернення до слова.
Римування: парне.
Віршовий розмір: чотирьохстопний дактиль.
Віршовий розмір: чотирьохстопний дактиль.
Твір побудований
на персоніфікації: до свого слова авторка звертається як до живої
істоти, порівнюючи його з гострим мечем та іскристою зброєю. Система вдало
дібраних епітетів допомагає створити образ, який став символом не лише поезії
Лесіної поезії.
Поетеса вважає, що її
слово може бути «мечем на катів» не лише в її руках. І коли не
залишиться сил у неї, нові месники підіймуть зброю і кинуться одважно до бою:
«Зброя моя, послужи воякам краще, ніж служиш ти хворим рукам!»
Леся Українка розуміє,
що боротьба буде нелегкою, будуть поразки і страшні жертви, але це не лякає її.
4. Склади кросворд за творами Лесі Українки
(Сфотографуй і надішли фото на вказану адресу)
09.04
Зображення повені людських почуттів у вірші
«Стояла я і слухала весну»
1. Прочитай поезію за підручником на сторінці 218
3. Склади паспорт твору, заповнивши таблицю
Автор
|
|
Назва твору
|
|
Літературний рід
|
|
Тема
|
|
Ідея
|
|
Вид лірики
|
|
Віршовий розмір
|
|
Художні засоби
|
|
Провідні мотиви
|
4. (Сфотографуй і надішли фото на вказану адресу)
Немає коментарів:
Дописати коментар