1. Як написати есе? Переглянь відео за посиланням
2. Ознайомтеся
з теоретичними відомостями
Есе – самостійна творча письмова робота, ознакою якої є
особистісний характер сприймання проблеми та її осмислення, невеликий обсяг,
вільна композиція, невимушеність та емоційність викладу.
Види
есе:
Вільне невеликий обсяг (7-10 речень); вільна
форма і стиль викладу; довільна структура; обов’язкова вимога: наявність
позиції автора.
Формальне дотримання структури тексту наявність
відповідних компонентів (тези, аргументи, приклади, оцінювальні судження,
висновки); обґрунтування (аргументування) тези.
|
Види
формального есе:
·
інформаційне (есе-розповідь, есе-визначення, есе-опис);
·
критичне;
·
есе-дослідження (порівняльне есе, есе-протиставлення, есе причини-наслідку,
есе-аналіз).
Вимоги до формального
есе
1.
Обсяг – 1 – 2 сторінки тексту (120-200 слів).
2.
Есе повинно сприйматися як цілісний твір, ідея якого зрозуміла й чітка.
3.
Кожен абзац есе розкриває одну думку.
4.
Необхідно писати стисло і ясно. Есе не повинно містити нічого зайвого, має
нести лише інформацію, необхідну для розкриття ідеї есе, власної позиції
автора.
5.
Есе має відрізнятися чіткою композиційною побудовою, бути логічним за
структурою. В есе, як і в будь-якому творі, повинна простежуватися внутрішня
логіка, що визначається, з одного боку, авторським підходом до обговорюваного
питання, а з іншого – самим питанням. Необхідно уникати різких стрибків від
однієї ідеї до іншої, думка має розкриватися послідовно.
6.
Есе повинно засвідчити, що його автор знає й осмислено застосовує
теоретичні поняття, терміни, узагальнення, ідеї.
7.
Есе має містити переконливе аргументування порушеної проблеми.
Структура есе
Есе складається з таких частин – вступ, основна частина, висновок.
Вступ – обґрунтування вибору теми есе.
Основна частина – теоретичні основи обраної проблеми й виклад основного
питання. Ця частина припускає розвиток аргументації й аналізу, а також
обґрунтування їх, виходячи з наявних даних, інших аргументів і позицій.
Висновок – узагальнення й аргументовані висновки до теми тощо. Підсумовує
есе або ще раз вносить пояснення, підкріплює зміст і значення викладеного в
основній частині.
( З Методичних рекомендацій щодо викладання
української мови у 2019/2020 навчальному році)
Немає коментарів:
Дописати коментар